Comunicat davant la Reperssió de les Concentracions de Denúncia als Feminicidis

Ahir, dimecres 27 de gener, com sempre que es comet un feminicidi a l’Estat Espanyol, un grup de persones es van concentrar a les 20h a Passeig Fabra i Puig amb Avinguda Meridiana.

Es fan aquestes concentracions per denunciar el sistema patriarcal que perpetua una violència (tant física com psicològica) cap a les dones i la normalització d’aquesta.

Uns minuts abans de començar la concentració ja hi havia una força presència policial. Dues agents del cos policial dels Mossos d’Esquadra van dirigir-se a unes companyes per parlar sobre aquestes concentracions. Demanaven la notificació d’aquestes, encara que fos amb urgència, i a ser possible que aquestes canviïn d’ubicació a un lloc “on molestin menys”. La concentració es va dur a terme amb normalitat, fins que van amenaçar dient “o marxeu per les bones o marxeu per les dolentes”. Un cop acabada la concentració els Mossos d’Esquadra van identificar a unes companyes sense argumentar els motius ni les conseqüències d’aquestes. Finalment una agent del cos policial va insinuar que aquest acte comportaria sancions econòmiques.

Davant aquests fets, volem denunciar:

– La manipulació i amenaces dels Mossos d’Esquadra cap a les companyes

– La intenció d’invisibilitzar aquestes concentracions de la mateixa manera que s’invisibilitza la violència masclista quotidiana

– La repressió que pateix el moviment feminista així com altres lluites revolucionàries

– L’ús de la doctrina de la por en un intent d’acabar amb l’acció directa

Fem una crida a la solidaritat i us animem a participar a les properes concentracions.

Cap amenaça ni repressió aturarà la lluita feminista.

ELS CARRERS SON NOSTRES, CAP AGRESSIÓ SENSE RESPOSTA!